Wednesday, October 20, 2010

EXTREME OUTDOOR EXPEDITION 2010!!

barang paling setia dileher aku

SALAM.kali aku aku nk cerita pasal final camp untuk subjek outdoor reacreation!yang diterajui oleh En Che Hisyam bin Che Mat! nama camp utk final ni extreme outdoor expedition!ouh tertinggal 2010!haha

first sekali kalau nk cerita semua aku rase mmg abes final exam pun tak abes kot!hahaha so aku cerita yang mana aku rase aku nk cerita!first of all aku nk cakap aku xpandai cerita sangat so kalau tak paham tu buat-buat paham je la yob!!
8.10.2010
hari jumaat seperti first camp jugak hari tu dirahmati Allah sebab hujan!tapi sikit pun tak menganggu aktiviti hari tu,sebab jengka bertolak ke shah alam pukul 3 petang sama jugak dengan instedt,so kitaorg kat shah alam beria ria je datang awal hahaha,tapi elok jugak sebab bleh tengok ape yang tak cukup ataw terlepas pandang! so far persediaan kitaorg agak rapi cewahh!haahha ok la semua buat kerja so everything mmg dalam keadaan baik,

Hari ni ada lagi satu tugas supaya bagi semua anak2 aku makan ubat malaria!hahha bukan anak2 la kwn aku byk masa aku kawen!bile entah nk kawen!then aku da set dengan En Khairul yang handle pasal ubat malaria ni,pukul 3 semua kumpul dekat pk(pusat kesihatan) thanks la dayah ke anat yang buat senarai nama utk ubat malaria sbb masa tu aku mmg xsempat nk g solat jumaat,pasal nk kena ambek ubat malaria ni pun last minute tahu so agak kelam gak tapi alhamdulillah still boleh handle!so actually ubat tu kitaorg budak shah alam ambek sekali dengan instedt tapi instedt tak sampai lagi time tu so terpaksa la kitaorg ambek dulu,lepas selesai je ambek ubat semua da pergi ke stor siap sedia everything eh lupa nk cakap untuk information En Hisyam kalau bace saya punya,jengka da contact tanya dyeorg pasal ubat malaria ni mula-mula dyeorg ckp nk ambek sendiri,pastu lepas je kitaorg ambek ubat tu ehh dyeorg text cakap medic kat sane takm bagi ambek ubat malaria tu sebab da lambat,entah sy pun tak paham gak,sy bukan doctor kalau doctor yang ckp tak kan dyeorg nk caya kat sy,
kat shah alam kitaorg ambek secend dos sbb first dos sepatotnya ambek masa seminggu sebelum pergi!n kalau tak silap ada 5 dos lagi kitaorg akan ambek lepas camp nih!

masa kat stor agak sibuk kerja kitaorg sebab budak-budak degree pun ada kat stor sekali dyeorg handle barang dyeorg semua!so agak berbolok boloks la[kelam kabut]
kalau xsilap time tu pukul 5.20 mcm tu instedt call bagitau dyeorg da sampai so aku suh langsung ke pusat kesihatan,then dyeorg tungu aku kat sane!sampai sane tak taw plak en shariman and en selamat ada sekali,salam dengan dyeorg semua!kena buat baik ni nati kena raging hahha,xde la buat mcm bese setle dengan org petugas kat pk so dyeorg ada briefing lu kejap siket sebanyak pasal ubat malaria nih!then baru menelan ubat yang sgt pahit tu!nama ubat!
so selesai pasal ubat malaria kitaorg balik stor blk time tu aku dengan megat yang pergi pk,
balik stor sambung kerja ape yang best!kak rock eh betul rock mcm tu?kak rok entah la mcm mana p bunyi mcm tu la!bawak makanan pehh mmg best la,ada lemang rendang gulai ayam,nasi himpit,ape lagi mmg banyak ah n mmg best ah kan.angkat satu barang eh makan angkat lagi dua eh makan!
cerita disebalik cerita aku da kena halau pada kak rok 2 kali kat fakulti kat ofis sbb nk berurusan tak pakai kad matrix! ikot hati tak nak tegor! tapi makanan banyak wei!hahaha act kak rok ok ape sporting jew,

agak lewat petang ataw magrib gak jengka sampai,so mlm tu ada majlis perasmian pembukaan yang kelakar nye barang2 mcm khemah xdpt disediakan sbb pihak logistik cakap org nk handle tu lupa nk set lam computer!dyeorg cuai kitaorg terpaksa tangung!kesian ijaq besar turun naik ofis berapa kali mula2 ckp dapat pastu hari nk pakai ckp xdapat!
dapat kerusi je.
ape2 pun majlis mlm tu berjalan dengan lancar nasib tak hujan!kalau hujan?kalau hujan basah la tak kan terbakar pulak!everything berjalan seperti dirancang semua kenal2 dalam satu group mlm tu,so group aku ada pendatang baru!hahah xde first camp xdatang sebab injurd acl!so far yang lain aku da kenal!kenal ke?eh xsangat before jay dengan ijaq da satu group yang br,yana dr instedt mmg aku da kenal,erm yang tambah faiz dengan muaz!7 org!nama sungai tembeling!kami ddk dalam bukit broga dan gunung santubong!mesti korang xpaham kan,xpe buat2 paham jew! wakil dari instedt

ni wakil dari uitm jengka

so malam tu dah kuarantin! tapi ada keluar bahasa ganu sket ah!
and perkara pertama berjalan malam tu jadual sentri!hehehe penting jugak ajk keselamatan ni!so bukit broga kena sentri dari pukul 12 hingga 2,then aku masuk tido!yeke?ha aku tidur,dalam class sejuk giler,n tak lupa malam tu haziq dilantik sebagai penghulu dan panem penghuluwati!

ini cerita hari pertama sambungan page lain yew

No comments:

Post a Comment