Friday, October 22, 2010

low rope course n camp craf!

setelah penat survivor!dan menikmati bubur ayam kicap!yang enak sekali!hari yang bertarikh 11.10.2010 akviti yang dijadualkan pagi ni adalah low rope course!so kali ni en iryanto yang ambek,best ah dye sporting dimulakan dengan dengan pengenalan dan en ito mmg suka bercerita!tapi tak lama!so terus ke aktiviti mengikat tali,
dye ajar beberapa teknik yang baru,yang tak pernah belajar pun ada!
dan banyak ikatan yang lagi mudah untuk dibuat!tapi dye mmh perfect la bahagian knotting nih!da lama kan dalam bidang outdoor ni yela org umah pun jumpa time camp ape cer?hahhaha

so start la seme dibahagi sama ikot keperluan,utk buat setiap low rope course yg dipilih,selesai je terus kitaorg buat akviti tu,walaupun penat tak habis lagi survivor dengan bekalan bubur td la kita org kayuh jugak sampai selesai aktiviti itu td,

aktiviti basuh tali pulak!hahaha basuh tali aku rase ni taktik en ito nk bg kitaorg mandi dengan yang sgt sejuk tu kot!hahah mmg best ah dapat mandi!air sungai tu,selesai bsuh tali lapor blk kat ketua camp hari tu,siap untuk mkan tengahari!

lepas makan tengahari aktviti kitaorg adalah camp craf so camp craf biasa la bersihkan kawasan kemaskan mana yangtak bape nk elok,masak untuk mkn malam!masa camp craf ni la bleh rest jap,mkn yang mana tak abes,masa kitaorg semangat buat keje nih dekan fsr datang jenguk kitaorg!siap ckp rajin lagi,mcm robot!yeke?hahaha
kebetulan time tu kalau xsilap lepas hujan so everything kena buat dalam keadaan pantas!tu yang nampak mcm robot tu,tapi aku tetap dengan ikan dikuali ku!sudah diamanahkan oleh puan amy ikan aku yang jaga!mlm tu kalau nk tau aku yang gaul ikan ngan kunyit potong ikan tu pun aku,goreng pun aku,mmg hari ikan la aku hari tu!mesti best dyeorg mkn dengan berselera je tgk!hahaha

malam menjelma,so malam aktiviti mmg kosong malam tu masa post morten pasal aktiviti hari tu,tiba2 en hisyam mengamuk pasal hanul tak taw sungai asal dari mana so en hisyam suh semua org ambek buku gerak kerja!tiba2 en Hisyam suruh bakar!mengamuk gila jugak ah mlm tu tambah masalah dengan telefon puan noraini hilang!black eka,suri,ejai ramai yg bgn sebab pasal hfun tu,black lagi la kena marah terok gila,sbb dye cuba salahkan ika!agak terok gak kena marah,last sekali awe bgn bgatw sebenarnya hfun tu puan da ambek masa budak2 tinggalkan first aid merata tak ambek tahu pasal tu!so kelalaian dan tak ada sifat tanggung jawab menjadi persoalan dan pengajarannye disini!even menda tu nampak dirancang tapi bukan untuk mencari silap kita cuma bukak kan mata dan sedarkan kita ttg benda yang kita tak pernah perasan! bagi aku semua yang dimarah disebab kan ape yang kita selalu buat dan tak pernah nk merubah,walaupun sedar akan itu,so banyak benda yang kita akan npk to bad kalau kita pikir negetif dan banyak benda yang kita akan nampak baik jika positif pilihan kita,tapi kalau da penat sangt kan,paham-paham je la,maaf dipinta la jawapan dia,so malam tu lecture semua mcm luahkan ape dyeorg rase la kan sepanjang da berapa hari kat camp site tu,so far aku tengok da banyak berubah semua!

selesai post morten tu diberi masa untuk tidur so sebelum tidur aku terpikir apakah group survivor mlm tu merasa ape yang aku rase!malam yang panjang!sure punya ah! so pagi tu aku terpaksa sentri,sebab ganti group survivor,buat breakfirst,dari kul 4 sampai 6 pagi!selesai hari itu!

No comments:

Post a Comment