Thursday, August 19, 2010

06.ogos.2010

CAMP CRAF










tepat 2.30 seme da berkumpul dkt kenanga lpas satu dua kata dari fesi pastu kitaorg gerak naik bas masing-masing.
perjanan xlama kot aku rase mcm xsampai setengah jam je bukit cerakah tu dari uitm shah alam.first sampai aku rase mcm xtaw nk ckp ape sbb aku xtahu pon ni adalah bukit cerakah sebab aku pernah dtg kat situ n tu la first and last aku join camp2 nih.kat situ gak ah aku pernah berjanji yang aku tak kan join camp lagi hahahaha kelakar giler,dunia ni mcm kecik giler pusing-pusing rupanya tempat sama jew yang kita jejak adoi hai.aku sebenarnya da bese la jugak ngan tempat tu so aku rase mcm xde masalah la kot camp nih.
first kitaorg sampai terus dengan tugas masing2 buat bahagi tugas pada masa tu la kitaorg mcm da start stress giler sbb kerja da la byk giler pastu fesi bg kitaorg masa suntuk giler mana sempat.budak dari jengka pom nampak mcm blur je xtaw la kot dyeorg xbuat lagi kot clas camp craf.bdk2 instead mcm da bese walaupon dyeorg mmg xbuat sebab dyeorg xde barang kat dyeorg punya kampus.aku tlg bahagian khemah dapur lambt gak ah siapkan pastu tekanan fesi2 seme push je kitaorg suruh cpat2 semua.sakit aty gak sbb da siap pastu dye suruh bukak blk adoi da la xde tangga time tuh mmg letih giler aku da la tak tido dari semalam kan.akhirnya tungang terbalik da pom siap camp craf kitaorg seme.walaupon mmg lebih dari masa yang diberi tapi kitaorg tetap buat semua nye sendiri.agak2 dalam da nk masuk magrib semua baru siap pada masa yang sama bdk2 perempuan da masak dah utk makan malam.da masuk magrib masa tu kerja aku mmg da siap awl sikit dari yang lain so aku ambek peluang untuk mandi sebelum solat magrib.sebelum tuh fesi mintak sukarela siapa yang nk penghulu dan jugak penghuluwati.aku mmg tak kan la hahahha.
so lpas je solat magrib seme ada buat bacaan yasin yang diketua kepeng[zakwan ahmad jiran en Hisyam]alhamdulillah selesai je bacaan yasin terus sambung smayang isyak and lepas tu kitaorg dihidam dengan makan malam yang sangat special yang pernah aku makan.bayangkan satu talam nasi dan lauk digaul sekali dan 5 org makan sekali.aku rase ni la pengalaman pertama yang tak akan aku lupa la kan.nasib baik budak group aku semua sporting so xde masalah la nk rapat so soal makan pon dalam talam kitaorg buat mcm da bese je mkn dalam talam tu hahahhaa.





ICE BREAKING

malam 6.ogos 2010 kitaorg da ada aktiviti so biasa la mana2 pon aktiviti mesti bermula dengan pengenalan bermula dengan fasi yang kenalkan diri dyeorg tp ape yang aku taw fasi ni semua bdk2 degree yang ambek outdoor.pastu kitaorg dibahagikan kumpulan setiap group ada fasi masing2 utk handle kitaorg punya kata2 semangat ataw trade mark group masing2 ah.satu2 group kan mcm kelakar giler gak ah mlm tu,mcm2 da dyeorg buat mmg lawak giler ah.lepas jew ice breaking sampai la masa seme peserta utk kenalkan diri masing2.masa tu en Hisyam bagi cadangan cara kenalkan diri pastu kenalkan owg sebelah pastu nk dijadikan cerita ada la sorg makluk Allah ni terlepas ckp ataw dye da biasa ckp mcm tu terkeluar la ayat "banyak sial" ape lagi benggang la en Hisyam mengamuk gak ah sekejap.tny2 punya tny xde yang mengaku aku da mcm bleh agak sape yang ckp tu tgk dari gaya aku da mati2 la ingat member aku yang sorg nih yang ckap sampai la en Hisyam lari pastu en shariman ape lagi mengamuk la da la ckp "sial" depan2 en Hisyam pulak tu.tny punya tny akhirnya mengaku la aku ingat kan da btl aku agak rupanya slah xsangka yang terlepas ckp tu budak perempuan adoi hai malu gak ah time tuh ye la kan sbb yang ckp tu pom dari shah alam.pastu en shariman mengamuk suruh semua pergi ke kolam ,alamak aku ingt time tu semua da kena berendam nasib baik la kena basuh ketiak aje.tp sampai sekarang aku still xpaham kenape basuh ketiak??????
lepas semua da basuh ketiak ngan air kolam tu so kitaorg sambung blk sesi memperkenalkan diri

KNOTTING

lepas je ice breaking kitaorg ada buat clas knotting belajar mengikat tali hahaha actually aku tak la pandai sangat knotting ni tapi tahu la ikatan yang penting-penting tu.tak banyak pon belajar sebab aku kurang beri perhatian dengan mengantok la sangat.mmg menunggu masa utk tidur je la.masa knotting ni menda sama je aku belajar masa class knotting dgn en Hisyam kat bk.so sama je la kalau aku nk cite pon.belajar ikatan sampai pkul 4 pagi baru la dyeorg lepas kitaorg semua blk ke khemah utk tidur.

No comments:

Post a Comment