Thursday, August 19, 2010

FIRST CAMP

06.ogos.2010

asalaimualaikum salam diberi.first of all first camp dah pon berlalu so banyak giler kenangan ,ada yang pahit ada yang manis dan aku dapat satu pengalaman yang tidak akan aku lupakan,so aku nk share dgn korang semua.,fuhhhh macam2 aku nk cakap sampai tak taw nk start dari mana dulu hahahaha..

first malam sebelum camp aku xtido kot sebab banyak giler keje.yela salah aku jugak sebab tak siapkan awl2.mlm tu aku kena siapkan kerja utk kinesiology banyak giler kot so ditambah dengan nk pack barang semua mmg xde masa gile ah aku nk tido.
memandangkan aku mmg tak tidur so aku mmg sampai awal dekat kolej kenanga jumaat pagi tu.aku sampai jew ingat kan da ramai rupanya yang ada kat situ intan dgn kecik jew,tapi stor dah buka aku tgk kat dalam ofis abg wan dgn cik Hisyam tengah tengok2 barang utk kitaorg nk bawak pergi camp hari tu.makin lama makin ramai dah datang tp pagi tu ada masalah gak ah, sebab ramai yang dtg lambt sbb dyeorg salah paham pasal time yang kena berkumpul dkt kenanga ,ni semua sebab kenderaan ah punya pasal adui hai ckp pasal kenderaan ni aku mcm rase serba salah pulak,sebab aku ketua kot untuk bahagian pengangkutan.mcm ni taw cite dye,sebenarnya aku da buat semua sebagaimana yang diminta aku buat,semua mmg da setle masa lah aku da tarik nafas lega dah sebab kerja bahagian aku da setlle cuma aku xdpt pinjam van la,yang lain mcm bas utk kitaorg naik pastu lori utk barang-barang yang kitaorg nk bwk pg bukit cerakah.ape yang buat masalahnye mase 2 hari sebelum kitaorg pergi bukit cerakah tu unit kenderaan call aku and dyeorg ckp lori xdpt disediakan ,masa dye bagitaw tu da lewat petang kot so aku bgtaw menda ni dkt kitaorg punya leader utk first camp nih.so aku dgn affan bincang pastu kitaorg tanya cik Hisyam so kate sepakat kitaorg cll campus jengka bdk2 dyeorg nk bincang pasal lori ni.memandangkan dyeorg pon mmg xsempat nk sediakan lori so aku bincang lagi sekali,setuju semua barang2 seme agih2 letak dalam bas sahaja.so nk muatkan dalam bas dari campus shah alam saje mmg tak muat la so dapat information dari jengka yang dyeorg ckp dyeorg akan bertolak lpas solat subuh so kitaorg da bleh agak la dyeorg akan sampai pukul brape so senang la kitaorg bleh set untuk masuk kan barang2 seme dalam bas dyeorg separuh.nk dijadikan cerita la kan dyeorg dari jengka pulak bertolak lambat so plan kitaorg da mcm kelam kabut ada yang sebab barang byk giler kalau nk diikotkan masa dyeorg akan sampai pukul 12 tghari mcm tu lebih kurang,so mana sempat budak laki kena pergi solat jumaat lagi so tak kan nk bia kan budak perempuan buat kerja tu semua,da la budak perempuan sikit jew.dalam masa tungu bas dari jengka tu tibe2 abg wan[abg yang jaga stor]datang bawak lori masa tu aku da pening giler affan leader pergi beli makanan utk seme cik2 fesi semua tny aku macam2 aku da tak taw nk cakap ape lagi yela kan aku bukan leader and xsemua aku tahu.kebetulan lori yang abg wan bwk kan tu sampai dan pada mase tu jugak la budak2 dari campus jengka sampai,terkejut gak aku dyeorg ramai kot hahaha,so ape lagi masa tu da lambt aku mitak la tlg dyeorg terus angkat barang2 load dalam lori.sebelum tu aku da pergi kat unit kenderaan mitak van dgn cara budi bicara so dyeorg setuju bg van tapi hanya utk hantar barang.so barang-barang seme da masukkn dalam van dan lori so aku da lega giler sebab semua kerja kat kolej kenanga da setlle.budak2 perempuan separuh dah bergerak pergi ke bukit cerakah separuh lagi still kat kenanga pada masa yang sama budak2 laki seme da pergi solat jumaat dan dyeorg harus berkumpul dkt kenanga semula pada pukul 2.30 ptg.

No comments:

Post a Comment