Friday, August 27, 2010

ORIENTEERING CLASS



asalaimualaikum kali ni aku nk cerite pasal class orienteering secara pratikal .class pg tu pada 18.ogos.2010 start pukul 8.30 di kolej kenanga,aku datang lambat 5 minit kot sebab terjaga lambat.erm biasa la bulan2 puasa nih.hahaha.pagi tu en Hisyam ada buat test tapi berapa soalan sangat la,nasib baik aku hanya lambat 5 minit sebab yang dtg lepas aku En Hisyam dah tak bagi ambek test.walaupun satu markah tapi tetap bermakna bagi aku.class bermula dengan sedikit keterangan macam refresh je la supaya kitaorg recll back ape yang kitaorg da belajar masa teori dulu,lagi pon orienteering masa camp kat bukit cerakah kitaorg semua da buat!
ape yang beza kali ni adalah,
kitaorg akan berlumba.hahaha mula-mula kita semua akan diberi 7 check point bermula dengan 0 hingga ke 6.so jarak purata dalam 300 meter,so setiap group ada 2 org aku dengan faezad nasriq so nama group kitaorg CONAN aku pilih conan sebab aku suke tgk cerita cartoon ni.lagi pun orienteering ni macam ada kena mengena dengan watak conan nih.hahaha,mcm2 nama group semua nk nama dari korea,haha do re mi pun ada jugak,
so start la pengembaraan kitaorg,bermula dengan,check point 0 hingga check point ke 6 iaitu pulang ke pangkal jalan,lepas semua check point semua group da selesai dengan bacaan bearing dan jarak, En Hisyam tukar-tukar kan kitaorg punya maklumat bacaan bearing dgn jarak dari setiap check point.team aku mmg xde masalah tapi kitaorg blur masa2 mula2 kitaorg cari check point satu dyeorg,tak jumpa,ape2 pun aku cuba jarak yang diaorg letakkan,akhirnya kitaorg jumpa gak,yang check point mmg kitaorg xde masalah sampai la ke checkpoint yang ke 6 iaitu pulang ke pangkal jalan.masa kitaorg ambek utk siapkan dalam 27 minit bukan la paling depan dan tak la paling belakang kitaorg mcm kat tengah2 la.lambat sebab da jumpa semua check point baru la nk lukis peta so lambt pasal tu kot.ape2 kumpulan do re mi paling last,dekat satu jam gak dyeorg buat,dyeorg tak jumpa sbb kate nye dyeorg yang tak pandai,cover line ah mula2 cakap besar sangat,hahaha aku aku sediakan gambar control marker dgn bacaan bearing dan jarak sekali ngan peta kumpulan CONAN,actually nama sebenarnya nk bagi conanedogawa,so mcm panjang sangat so conan da la.aktiviti ni best kot walaupun kitaorg semua puasa kan tapi best ah walaupun terpaksa berlari sana sini,iklas mmg dahaga gila ,kering tekak tapi da nama puasa kan,have fun la aktiviti nih,thanks to faezad team group aku kerana berjaya selesaikan!berjumpa lagi






No comments:

Post a Comment